13

V rámci výtvarné výchovy se učíme i fotografovat a fotografie upravovat. V miniprojektu Pohled z okna jsme zhotovovali každý proměny ulice v různých dnech a v různé denní či noční době. Vznikly pěkné fotografie; některé si zde můžete prohlédnout.

11

V předvánočním časejsme se vydali na adventní vycházku. Průvodkyně paní Petřinová nám vysvětlovala, jak se slavily Vánoce v Praze před sto lety. Věděli jste například, že první vánoční strom na náměstí nebyl v Praze, ale v Brně? Nebo proč Pražané svazovali nohy od stolu při štědrovečerní večeři řetězem?Prošli jsme od Prašné brány Celetnou ulicí ke kostelu sv. Mikuláše na Betlémské náměstí. Počasí nám sice moc nepřálo, ale rozsvícené vánoční stromy a vyzdobené Staroměstské náměstínás naladily na tu pravou vánoční atmosféru. A protože k Vánocům patří i sladkosti, zakončili jsme vycházku tradičním trdelníkem. 

13

Návštěva na přehlídce škol. Schola Pragensis je každoročně příležitost, jak se seznámit s obrovskou nabídkou středních škola učebních oborů. Proto jsme se ve čtvrtek 23. listopadu vydali do Kongresového centra, abychom si během téměř tříhodinové návštěvy ujasnili, co chceme po základní škole dělat a čím se v budoucnu budeme živit. Odnesli jsme si kromě letáčků a reklamních předmětů také spoustu dojmů. Ale většina z nás už má jasno. Tak námdržte palce, ať nám naše rozhodnutí vyjde a ve zvoleném oboruuspějeme. Díky.

14

Dne 16/10 nás navštívil právník, Mgr. Adam Harušinec.
V rámci projektu Den pro školu (k výuce Světa práce) hovořil s žáky 9. A a 9. B o své práci.
Působil také v Bruselu jako odborník na mezinárodní právo v Evropské unii.
Žáky zaujalo jeho vyprávění o rozdílu v práci advokáta, advokátního koncipienta, notáře, státního zástupce nebo exekutora. Přivítali také, že pan Harušinec mluvil o několika zajímavých případech, které za dobu své praxe řešil.
Na závěr besedy pan Harušinec zodpověděl několik dotazů a požádal žáky o zpětnou vazbu v podobě vyplnění dotazníku. Zde jsou některé reakce

Co tě na programu Den pro školu nejvíc zaujalo?
Jak je právo, jakožto studijní obor velice rozmanitý.
Že přišel pan právník, který vlastně studoval v zahraničí, ale nakonec se vrátil do Česka
pracovat.
Že když advokátův klient má problém, advokát musí dorazit na místo při jakýchkoliv
podmínkách
Jak nám pan právník říkal jeho příhody.
Všechno bylo moc zajímavé a určitě nějak užitečné

Co si ze setkání s dobrovolníkem*cí odnášíš? Co jsi se dozvěděl*a nového?
Že je super, když vám o tom povídá i někdo zkušený.
Že vlastně v soudu pracuje více lidi než jsem si myslela, a že soudy jsou veřejné, takže se můžeme přijít podívat, jak takový soud probíhá.
Co se má dělat v různých situacích a jak to je možné vyřešit
Co dělá právník. A jak je těžké být právníkem
Že to bylo fajn ….…… ….a na tom jsme se všichni shodli.

105

0:3 - to není výsledek fotbalového utkání, ale smutná statistika letošního roku. Tři osoby zahynuly při střetu s tramvají. V rámci zářijového Dne hrdinů si žáci 9.A na stanovištích ve Stromovce zopakovalizásady bezpečnosti v dopravě. Zhlédli mnohdy drastická videa z kamery tramvaje a současně si uvědomili, že příčinou střetu je vždy člověk – jeho hazard a nepozornost. Nejvíce obětí je proto, že lidé při pohybu v kolejišti mají v uších sluchátka, dívají se do mobilu a nevnímají okolí, případně se snaží doběhnout tramvaj a nevidí, že v protisměru jede další vůz.S velkým ohlasem se setkala simulace brzdění tramvaje při hrozícím nebezpečí (upozornění pro „frajery“ – tohle fakt bez drženíneustojíte!). Na posledním stanovišti měli všichni možnost vyzkoušet si na modelech a figurantkách poskytnutí první pomoci - masáž srdce podle pokynů dispečinku záchranky. Účast na takovýchto akcích je nezbytnou součástí nejen výuky, ale hlavně důležitou výbavou pro život. Je třeba, abychom si všichni uvědomili, že „je lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život“.